Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Pulstastiskt

Av Moa Richard - 16 april 2012 20:15

En helg uppe i bageriet är avslutad och det var mysigt att vara där även om jag alltid längtar hem vid stängning på söndagen, man vet ju hur lång tid det tar dörr till dörr när det skall handlas och lämnas bil i änden av stan.

På lördagen blev det äntligen premiärtur med racern! Ut till smögenbron och tillbaka den andra vägen. Jäkligt skönt och även om det kändes segt, lite mjölksyrasurt och ovant så startar jag helt klart på en högre nivå än förra året. Rädslan för tvära kurvor och att ta vattenflaskan lär jag arbeta bort innan vättern. Flaskan är okej men tvära kurvor, usch...


Lördag 14/4:

Cykling 26,44 km. Bara 98 mil till så har jag klarat mina 100 innan Vättern! Behöver sänka sadeln något, skruvinköp görs under veckan.


Söndag 15/4:

Vila.


Måndag 16/4:

Sportsmotion-repning 45 min kondition.

Löpning 15,37 km. Har ju hoppat över det där med hastighet för tillfället och lät pulsen styra istället. Försökte hålla mig runt 180 och där kan jag hålla på tills död dagar. Milspåret i Skatås är dock rätt så kuperat så det blev klart högre puls emellanåt. Cyklade till sankt sigfridsplan och utgick därifrån. Bra tur som kändes behaglig med undantag för en del backar. Tiden blev 1:26, inget nytt rekord men det var heller inte fokus för dagen. Att låta pulsen styra istället för hastighet är skönt!

Stavgång i slottsskogen och änggårdsbergen 1 timme. Väldigt skön avslutning på arbetsdagen och svettigare än man kan tro.


I bageriet!


15,37 kilometer varav 10 km i Skatås på det fina milspåret. Detta är en av mina absoluta favoritslingor. Synd att det inte ligger närmre hemmet eller jobbet!


Efter avslutad stavgång ikväll med goa Hanna, kul att du vill vara med!    



 
 
Ingen bild

Hanna

16 april 2012 22:17

Vilken oerhört smickrande bild på mig :S Tur att håret ska fixas på torsdag så att den där råttfärgade strimman i mitten försvinner! Tack för idag, det var väldigt skönt att komma hem å ta en dusch efter passet. Kommer nästa måndag med har jag planerat, sedan får jag se hur det blir den 30/4. Stor kram på dig!

Moa Richard

17 april 2012 17:01

Jag tyckte du var fin! Frågan är, vet kroppen om att det råkar vara valborg? Middag skulle kunna vara på sin plats efteråt?!

 
Ingen bild

Hanna

17 april 2012 20:16

Middag med dig? Nu har du väckt mig! Tänkte kolla på Cortégen men om jag får dinera med dig efteråt så är det en helt annan femma :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards