Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Kusin vitaminpepp!

Av Moa Richard - 17 april 2012 17:01

Kanske bara skulle plocka bort kategorier såsom cykling, löpning och styrka, vilket av mina inlägg innehåller INTE någon av dessa ingredienser?


Tisdag 17/4:

Cykling 45 min följt av 

Shape 45 min

Om en timma är det dags för min härliga löpargrupp, idag står kort backe på schemat för dem, själv blir det sammanlagt ca 3 km löpning i anslutning till detta.


Råkade se årets fräschaste cykeljacka/löparjacka på cykelcity idag, farligt nära ett köp fasten att plånboken gapar tom...


 


Vitaminpepp är laddad och klar inför kvällsmaten. Frgan är inte vad denna blandning innehåller utan snarare vad den INTE innehåller: Fröblandning med linfrö, sesamfrö, pumpafrö, solrosfrö, chiafrö och kruskakli. Till detta te, kokt ägg, granatäpplekärnor, yoghurt, och varm macka på mammas goda levain med ost och skinka. Hur gott som helst tillsammans med senaste avsnittet av Game of thrones och bra uppladdning inför morgondagens morgonpass bestående av 10 km löpning med något högre puls än under måndagen, planen är att ligga mellan 185-190 i puls och banan verkar bli inget mindre än härligt kuperade och vackra Änggårdsbergen.


98 mil kvar...  


 
 
Ingen bild

Hanna

17 april 2012 20:14

Mums va gott det ser ut! Kan du ge mig nått tips på en lämplig cykel att köpa? Jag är inte bevandrad inom detta område, vad ska man ha för tum å grejer? Växlar?

 
Ingen bild

Moa

17 april 2012 22:06

Gå till Sportson eller till cykelbutiken på mölndalsvägen och be dem om hjälp, när du vet mer om ramstorlek och typ av cykel så kollar du på blocket! Det finns andra bra butiker i stan, men för egen del kände jag mig rätt vilsen som nybörjare och Sportson känns som en rätt så trygg butik om man inte cyklat Vättern och Tdf så värst mycket:). Själv har jag en begagnad Bianchi reparto corse som jag trivs jättebra med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards