Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Göteborgsvarv delat på två

Av Moa Richard - 25 april 2012 11:35

Då har jag sprungit 21 km på en dag, härliga tider! Trötta fötter var det värsta som hände och det får man väl leva med när det skall lufsas runt rålänge på asfalt.


Måndag 23/4:

Stavgång i slottsskogen. Svettigt och alldeles lagom på min vilodag! Vilken ynnest att få ha detta som jobb under en tid!


Tisdag 24/4:

Löpning 16.44 km asfalt, Kungsgatan- Älsborgsbron-Göta älvbron- Kungsgatan kl 9.30 1 timme och 27 minuter, 5:17 tempo. Stark känsla och en känsla av att med lite publik och 60000 andra löpare omkring så kan det gå snabbare:)

Cykel 45 min kl 12.10

Löpning på kvällen med min mysiga löpargrupp slutade på ungefär 4,5 km. Det kändes klart stelt när jag gav mig ut med gänget, skulle varit goare att springa de där 21 km i ett svep!


Onsdag 25/4:

Shape.

Med tanke på tisdagens löpning och att jag faktiskt jobbar hårt själv på shapen så verkar det klokare att inte lägga till någon mer träning. Hade jag kunnat få till en lunchyoga så hade jag gärna gjort det, men nu blir det jobb istället.


Torsdag 26/4:

Löpning 10,33 km, asfalt. Andra hälften betydligt snabbare än första och det kändes bra. Avslutade med crunch+ryggresningar på boll x3. Dessa två är passande för cyklingen, helt klart.

Ikväll var det dags för första vattengympan på ett bra tag, det var kul att vara tillbaka på kanten. 


I morgon efter cykeln bär det av till Stockholm, det skall bli riktigt trevligt och jag skall få springa där uppe:)



 

Sport Motions. Michael och Helena, ni är fantastiska.


 


Nybliven favorit med bra näringsinnehåll! Elins bananpannkaka. 1 port: 2 ägg och 1 banan mixas ihop med kanel, kardemumma och salt. Stek som pannkaka. Här åt vi den med blandade bär och keso till. Kesella fungerar också bra och jag tänkte testa att smaksätta med kokos och honung:).




Nysprungen i förmiddags. Skrev sist att det var 95 mil kvar att cykla innan Vättern, men det är ju faktiskt bara 92,5... så då är det ju lugnt...     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards