Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Göteborgsgirot- världspremiär!

Av Moa Richard - 11 maj 2013 17:27

Team Helvete! Kallt vid start men sen blev det massor av sol och nu sitter jag här på balkongen och känner mig nöjd med dagens bravader:)

Idag var det dags för säsongens andra cykellopp och denna gången var det Göteborgsgirots tur med sina 67 km genom alla göteborgs stadsdelar. Vi startade med en rejäl frukost hemma tillsammans med Hanna som också cyklade och det var mysigt, gott att slippa gå upp mitt i natten som förra helgen!

Vi startade kl 11 på Ullevi och gick i mål på densamma. Härlig känsla med målgång där inne!

Tyngst var Angered och Hammarkullen med sina backiga partier och Angeredsbron gick riktigt segt, trampade på som satan men lyckades inte komma över 20 km/h där. Vem var det som satt på extra bromsklossar?!

Intressant med två längre grusvägsdelar, en på hisingssidan och en i skatås med delar av 8:an.
Det var stundtals ganska trångt och jag fick vid ett tillfälle kliva av cykeln i en brant grusbacke då det gick för långsamt framför. Det resulterade i en liten löptur med cykeln för att inte tappa Helena och Henke som jag körde med. Kan ha vart det tuffaste!

Hade önskat mindre cykelbanekörning, kan inte cykeln få ett par timmar om året i anspråk på bekostnad av bilisterna?! Hallå där Göteborgs Stad, är inte detta ännu en fin chans att sätta evenemangs-staden Göteborg på kartan?

Är på det stora hela mycket nöjd med arrangemanget och det var roligt att cykla i delar av min stad där jag tidigare aldrig cyklat. Kul att ha varit med på världspremiären.

Jag kände mig stark trots att halsen är lite torr och slembildande om vartannat (får se hur den känns i morgon?) och backar är min grej! Jättekul att återigen få köra med Helena, jag är så glad i min nya cykelkämpe som vill göra dom här sakerna med mig! Såklart också kul att Henke ville köra med oss, snyggt med tre Team Helvete-cyklister på rad som rullade in på Ullevi!

Efter loppet tog vi after bike på Taras på södra vägen och den maten och ölen var givetvis mycket välsmakande.
När vi sedan skulle cykla hem därifrån så hade låren somnat totalt, herregud.

Nettotiden landade på 2:17 och det är jag nöjd med med tanke på de stundtals lite långsammare förutsättningar som gavs med grus, kurvor och medcyklister. Kände mig också ordentligt trött efter Angereds-biten och väl i mål så kände jag att jag hade gjort mitt bästa.

Veckan har även bjudit på ett långpass löpning med stora delar av Göteborgsvarvets bansträckning, bland annat båda broarna. Vi var fyra starka som körde och höll tänkt tempo på 5:15/km. Många km under det och sedan tappade vi lite på Göta älvbron.

Det har varit en fin träningsvecka och det var roligt att avsluta den med ännu ett lopp. Lopp är nog egentligen min största hobby, oavsett disciplin. Dock är det himla trevligt med fikapauserna på de andra cykelträningarna så det är ju tur att vi inte alltid kör lopp.

Nu gäller det bara att få halsen i schack och att inte ta ut mig för mycket på de pass jag kör på jobbet till veckan med tanke på nästa veckas varv. Om halsen är bra på tisdag så kör jag en sista lugn morgonlöpning och i övrigt endast "jobbträning" innan varvet.

Tack för idag och i torsdags alla inblandade, det här hade inte varit i närheten så roligt och utmanade utan er!

Då vänder vi blad och går all in för Göteborgsvarvet innan det blir all in Vätternrundan (sen blir det all in Semester med Portugal i spetsen!).

 
 
Lillian

Lillian

11 maj 2013 19:08

Låter härligt att ha loppet i stan. Grattis till en bra prestation!

http://lilliansfoto.blogg.se

Moa Richard

11 maj 2013 19:22

Tack, det var riktigt kul! Om en vecka är du också med:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards