Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Moa Richard - 1 augusti 2013 22:56

Mera Gjuteriet, jag älskart! Supertrevliga och kunniga Magnus ställde upp som privatcoach för mig och Henke idag och inte helt oväntat så var det en riktig käftsmäll som väntade.

Uppvärmning: Base line
500 m rodd
40 airsquats
30 situps
20 pushups
10 pullups (jag använde svarta gummibandet, armarna sov)
Tid: 5:44.
Den här skall jag göra om snart! Vill komma ned åtminstone en minut men då måste jag bli bättre på rodden.
Skaplig uppvärmning...

Efter att ha känt in marklyftsformen så följde:

Nytt personbästa på marklyft med 70 kg! Tog 1 rep på test innan och körde sen 70 kg första varvet. Fick köra 1x10 eftersom det var satanstungt. Jag hyser stor respekt för den här övningen och är så glad över att ha satt nytt rekord som tidigare låg på 60 kg.
Från andra varvet gick jag ned till 60 kg och körde då 3-4 reps åt gången upp till 10. Att ge sig på tunga marklyft direkt efter 400 meter löpning... Hatunderbart.

Att ge sig på 30 st fulla svingar på 16 kg direkt efter 20 jump over box, hatunderbart...

Jo men lite tävling blir det ju...

Sa jag att det var jobbigt att avsluta med 400 meter löpning?

Hur nödvändigt och gött var det att sätta sig efter 42:06 då... Känslan var lika suddig som bilden. Fem minuter har aldrig gått så fort som mellan de här varven.

Stort tack till Magnus Olofsson, lycka till på lördagens tävling!

Hatten av till Gjuteriet för att jag fick möjligheten till bra uppladdning inför Skutan runt 17e augusti. Den 23e är jag tillbaka i boxen igen!

Ovido - Quiz & Flashcards