Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Moa Richard - 19 augusti 2013 09:34

Ja... Nu är det stelt. Ordentligt med träningsvärk i framsida lår efter allt utförslöpande och i utsidan av smalbenet. En lång tågresa var som väntat inte optimalt, att röra på sig är alltid bättre dagen efter. Stapplade hem från tåget igår och kl 6.45 i morse så var det ganska skönt med cykelpasset.

Eftersom överkroppen är pigg så fick det bli 4x6 chinspullupswhatever efter passet, 10x3 låga roddar med 2x14 kg kettlebells och 10x3 omvända flyes med 2,5 kg-viktplattor. Crunchar på boll för magen. Verkar ha fastnat på att orka göra fyra reps utan hjälp på chinsen, sen måste jag ta gummiband. Det här ska jag jobba på i höst!

Sedan var det dags för tortyr-rullaren. Det är inte skönt men gör gott att lägga sig på rullen en stund och gå över ömma muskler! Kan varmt rekommenderas vid träningsvärk.

Det blev en del stretchande i lördags, dessvärre hjälper inte det mot träningsvärk men väl för att bibehålla eller bättra på rörligheten något.
Skutan Runt tog bilden.

Jag kan varmt rekommendera loppet för dig som vill ha en rejäl utmaning i tuff terräng. Gå helst inte på festival veckan innan och drick sprit i dagarna tre dock, det kändes som väntat att jag inte var i mitt absoluta esse.

Av 48 damer i vår startklass så slutade vi som 26:a (exakt samma tid) med ett snitt på 7:08/km. För att aldrig ha sprungit under liknande förutsättningar förut så är jag supernöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards