Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

18 km terräng till frukost

Av Moa Richard - 29 juli 2013 16:49

Eller ja, jag åt frukost innan men efter det cyklade jag upp till Skatås i nya terrängskorna och sprang 18 km-spåret med Elin. Väldigt trevligt att träffas lite och bra med sällskap, det hade varit drygt att köra den biten själv.

Nya skorna Nike Trail Ridge 2 som Hanna köpte till mig i USA sitter jättebra på foten (tur, det var en chansning). Lite för mycket drop, hade kunnat tänkt mig en något mer avskalad känsla, men helt klart värda sina 450 kr och att kunna gå ut och springa en tur på 18 km i nya skor utan något som helst skav är ju grymt! De blir toppen till Skutan runt.

Jag är fortfarande öm under trampdynorna, vilket resulterade i att jag även blev öm i vänstra peroneus longus (utsida smalben) eftersom jag sprang med ömma fötter och haltade resten av lördagen, men inget av det blev värre efter i morse. Skog, som balsam för själ och fötter!

Vet inte hur jag skall komma tillrätta med "kudden" under stortårna? Blir alltid öm när jag springer långt alternativt satsar fullt som i lördags. Fila av rubbet? Någon som har tips? Vaselin hjälper inte, det är liksom att hela kudden "glider" fram och tillbaka som är problemet. Har också provat att snöra hårdare för att foten skall ligga mer still i skon men problemet kvarstår.

Jäkligt nöjd med att ha gjort en längre terrängtur nu och skall fylla på med en till nästa vecka. Temperaturen var som vanligt hög och jag är glad att vätskebältet åkte med.

I morgon blir det cykling ner till Falkenberg och där väntar återbesök på Gjuteriet för mer Crossfit, hurra!

 
 
Lillian

Lillian

29 juli 2013 22:10

Vad kul att skorna passade! Och vilken toppenrunda att prova dem på. Själv körde jag några enstaka kilometrar idag men blev mest frustrerad för att det gick så långsamt.

http://lilliansfoto.blogg.se

Moa Richard

30 juli 2013 00:08

Värmen kan sänka den bäste, precis som ett nysprunget millopp! Snabba INTERVALLER!!! Tycker att du och Hanna ska köra även fast jag åker till Stockholm, hon har ju Lidingö.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Richard - 19 oktober 2013 23:00

Hej! Jag har nu fått möjligheten att blogga som premiumbloggare hos www.nutraelite.se. Hädanefter så kommer jag dagligen dela med mig av min träning, recept och tips på nya bloggen. Välkommen att följa! http://nutraelite.se/lordagswod/#disqus_t...

Av Moa Richard - 15 oktober 2013 22:53


Fördelen med att ödelägga ryggen ett slag är att resten av kroppen verkligen får vila upp sig, som tex framsida lår! Det kändes som en utvilad kropp (i stora delar åtminstone, inte precis ländryggen då) tog sig an måndag morgon i gymmet efter cykelpa...

Av Moa Richard - 10 oktober 2013 23:34


Fortfarande svullnad, fortfarande saker som gör ont och mina rörelser är långsamma som en 80-årig version av mig själv. Nu är det dock så många färre saker som gör ont, rörligheten ökar för var dag och jag har kunnat ha mina cykelklasser idag och igå...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 13:53


Hade rester av kokad quinoa och tänkte att det säkert kunde bli en god gröt. Det blev det verkligen! 1 port: 1,5 dl kokt quinoa 1,5 dl mjölk (jag tog mandelmjölk) 1 banan, skivad 2 tsk torkad frukt (gojibär och russin idag) Kanel Salt To...

Av Moa Richard - 5 oktober 2013 00:52


Japp, här har vi den. Columna vertebralis. Bärande väggen i huset. Transportväg mellan hjärna och kropp. Sju halskotor, tolv bröstryggskotor, fem ländkotor och sacrum. Riddarna Atlas och Axis på toppen med specialutrustning. Cauda Equina, nervsvans...

Ovido - Quiz & Flashcards