Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Moa Richard - 20 juli 2013 13:42

Tillbaka i Falkenberg och min favorit Gjuteriet crossfit. Robban skulle köra vid 11 och då ville vi såklart vara med.

Dagens upplägg:
3 varv av
1. Gå på händer (jag körde på stället mot vägg med 30 armlyft eftersom jag inte kan gå på händer)
2. Gå upp i brygga och håll 30 sekunder X3
3. 10 Fällknivar
Ingen tidtagning

6 varv av
1. 400 m löpning
2. 3 snatch med squat 25 kg (jag kan snatcha upp mer men kan inte ta mer i squaten).
3. 15 pullups. Jag fick använda lila gummibandet här.
Detta tog mig 22,5 min.

Jag avslutade med magövningar efteråt; rollups, russian twists och planka med diagonala arm- och benlyft.

Löpningen kändes bra, det är ju nästan det enda jag ägnat mig åt under sommaren hittills. Tufft att ställa sig och snatcha direkt efteråt när pulsen är skyhög. Pullupsen kändes riktigt tuffa och de sammanlagt 90 repsen kommer garanterat göra väsen av sig i morgon. Snatchen i sig kändes också bra, jag vill dock slipa på detta under hösten och bli bättre på själva knäböjsmomentet.

God strandlunch efteråt med grillad ryggbiff nedstrimlad i mango, avokado, banan, salladslök, färsk koriander, limesaft och chili. Jag älskar kött!

Tack Robban för ett jobbigt pass, precis vad jag behövde!

Nu blir det sol och bad på Skrea resten av dagen.

Skönt att vara klar! Dagens bad:

Ovido - Quiz & Flashcards