Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Moa Richard - 31 juli 2013 22:12

Den här semestern artar sig riktigt bra på träningsfronten, nu har jag fått välta däck också!

Igår var det dags att ta sig ner till Falkenberg igen och den här gången tog vi cyklarna. Perfekt cykelväder och blygsam vind i 121 km, plötsligt händer det. Tog ett burgarstopp på Brittas i Varberg, som jag varmt kan rekommendera för cyklister. Lättillgängligt och prisvärt med havsutsikt. Lokalt naturbeteskött satt fint inför sista fyra milen.
Var riktigt trött resten av dagen, skönt att det inte var 300 km denna gången...

Ikväll var det dags för WOD igen på Gjuteriet med duktiga Coach Magnus. Teamwod idag och jag körde med Jenny som var en bra teamkamrat, vi var väldigt samspelta och hon var en go tjej.

Efter uppvärmning så fick vi köra 20/10x6 armhävningar... Kändes att de var första sen Portugal!

Efter det 5 stationer, 3 min på var med 1 min vila mellan varje station av:
Squatjumps med 10 kg KB (10 var, en vilade och en körde).
Släde med 40 kg på, putta iväg genom lokalen och dra tillbaka, varannan gång.
Ballslams 5 kg liten boll (10 var, en vilade och en körde).
Squats med 6 kg medicinbollskast (båda samtidigt).
Däckvältning (välte varannan gång).

Släden och däckvältningen är två nya favoriter, superkul!

I morgon är det dags klockan 16 igen, ser fram emot mer Crossfit!

Ovido - Quiz & Flashcards