Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Moa Richard - 24 juli 2013 22:15

Ja, jag har ju som sagt ordentligt med träningsvärk i benen. När det blir möjlighet till WOD på Gjuteriet så är det dock svårt att låta bli och jag är glad att jag tog mig iväg till passet ikväll!

Efter uppvärmning med löpning, utfallsgång, olika hopp och dynamisk rörlighet så körde vi teknikövning på medicinbolls clean thruster och knees to elbows.
Sedan var det dags för woden. Jag körde första fyra pullupsen utan gummiband och sedan använde jag det svarta som ger minst hjälp, när det är totalt 20 reps det handlar om så är det inte okej med mer hjälp.

Körde 8 kg på medicinbollen och försökte att verkligen gå in för tekniken. Med 400 alternativt 800 meter löpning direkt innan och en puls som dundrar på i galopp så är det lätt att fuska.

Knees to elbows gick helt okej! Inga 20 på rad men jag fick bra höjd och gick i mål på 13:28.

Magnus som höll i passet coachade bra, fin pepp! Han håller prova på pass på onsdagar kl 18.30 under sommaren (kanske i höst också?) och om du har chansen så tycker jag absolut att du skall testa.

Tack till Madde som skickade innan idag när jag låg på stranden och frågade om jag skulle vara med. Det blev sista knuffen över för ett dubbelpass idag trots svårigheten att gå nedför i trappor.

Robban pratade om simträning i morgon på Skrea under dagen, kanske kan det bli ett försök på frisim... Det där som jag tidigare pratat om att jag skulle träna på tillsammans med Helena under våren... Gick sådär med det.

I övrigt är det som sagt vila som gäller inför lördag, tänk om jag kunde sätta den där 45:an... Tror det är att ta i men jag skall göra mitt bästa och vill och bör alla gånger komma under min senaste milnotering, midnattsloppet 2011 med 48:08. Många steg har tagits sedan dess.

Madde fyller på vätskedepåerna efter woden, hon var grym ikväll!

Av Moa Richard - 24 juli 2013 14:33

Är nu inne på min 27e semesterdag (bageridagar räknas in i semesterdagar) och kände att det var dags för en liten status på vad jag har för mig förutom att sola, bada, grilla och dricka rödvin. Löpning har, framförallt med anledning av Skutan runt men också Falkenbergs stadslopp, prioriterats.

Löppass: 9 st varav 2 backpass. Total distans utan backpass räknat: ca 65 km. Längsta pass 14 km som vi körde igår morse. Varmt... skönt att stor del av sträckan låg i skuggan.
Nästa vecka är det hög tid för 18 kilometaren.

Cykling: 1 pass, 65 km. I morse drog vi ut med David och det var första passet sedan Vätternrundan. Riktigt härligt att komma ut igen och betydligt skönare än löpning nu när det är så varmt.

Styrka: 4 pass varav två crossfitpass på Gjuteriet. Mina ben känns just nu som två stela blåmärken efter senaste passet med många tunga knäböj. Tänkte väl att löpning och cykling kunde mjuka upp eländet men jag tänkte lite fel där. Vill vara med på WOD ikväll men vet fasen inte om benen pallar med. Blir det mycket ben så är jag ganska rökt känns det som. Överkroppen däremot är på topp!

I snitt så har jag ägnat mig åt någon typ av träning varannan dag och det är lagom semesterdos, kroppen mår bra av en lite lugnare period någon gång under året. Snart är jag genom jobbet tillbaka på minst 5 krävande timmar i veckan och så tillkommer egen träning.
I höst vill jag ägna mer tid åt styrka som kommit på efterkälken ganska länge på grund av konditionsträning inför lopp. Yoga och pilates hade också varit fint. Det är så mycket roligt som skall petas in i aktivitetskalendern!

Vet inte vad jag skall tro om formen inför lördag, inte är jag på absolut topp men det är inte katastrofläge heller. Det sitter ju mycket i huvudet det där med att prestera så jag satsar väl på envisheten i första hand.

Torsdag och fredag blir vilodagar för att fräscha upp ben och tagga till inför kl 14 på lördag.

Henrik filmade lite på dagens runda, finns på Instagram:)

Ovido - Quiz & Flashcards