Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Moa Richard - 11 juli 2013 17:08

Tolv dagar i Portugal är över. Operation skutan fortsätter- idag med löpning till Änggården och min vanliga kortrunda som kommer direkt efter mördar-asfaltsbacken. Efter den så är pulsen redan uppe på obehagligt höga nivåer och jag skulle säga att den pulsen bibehölls tills jag kom hem. Bestämde innan att jag skulle ta två varv på 1,89:an och sedan ta den sista långa backen upp två gånger. Garminklockan skulle ha passerat 10 km innan jag fick komma hem.

Enligt Runkeeper så vart det 9,65 km men jag litar mer på Garmin. 53 min tog det vilket jag är klart nöjd med, med tanke på banprofilen.

När jag nästan ville spy i sista backen så såg jag Helena och Åreskutan framför mig, bra motivation. Det finns ju bara ett sätt att vilja spy lite mindre nästa gång.

Hade önskat mig ett fjäll att träna på men de duggar ju inte så tätt här nere och Änggården är ett bra alternativ. Ser fram emot en sväng på 18 km spåret i Skatås snart också.

Sitter i bilen på väg till mamma och bageriet nu. De blir löpning varannan dag, 5 km per väg dit och hem. Snabbt på morgonen och lite lugnare hem.

Dagens runda. Det har ju gått och blivit varmt här hemma också och jag var glad för de skuggiga partierna i skogen.

Ovido - Quiz & Flashcards