Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Moa Richard - 22 juli 2013 15:13

I första momentet kom jag upp till 55 kg, sen tappade jag djupet.Nytt personbästa på snatchen med 30 kg. Över 30 så tappade jag knäböjen. Svår övning som jag vill slipa på under hösten!På backsquaten kom jag upp i 47,5 kg, sen tappade jag djupet och fick stanna.Väldigt kul och nyttigt för mig att köra tyngre och köra pass där hög puls inte tar fokus från styrkan.Jag skall börja köra den här typen av pass oftare. Snart kommer inte något lopp ha hög prioritet och då kan jag ju tänka på andra bitar.Mitt mål idag var att sätta snatchen ordentligt och hålla mig inom höftbredd i momenten och ordentligt djup. Det kostar några kilon vilket är helt okej. Teknik går först.Synd att Gjuteriet ligger så långt bort, hade varit toppen att kunna träna här till vardags.

Bra med utrymme! Min stång är den blygsamma längst till höger...

Ovido - Quiz & Flashcards